Nostalgia Pasar Taman Ria


Kalau ikutkan cerita ayah aku, dulu pasar ni memang popular di sekitar Sg Petani. Lokasinya terletak di Taman Ria dan berdekatan dengan taman-taman lain. Tempat ni la ayah aku selalu datang beli barang keperluan masa tahun 90-an. Masa tu, pasaraya tak banyak macam sekarang, dan lokasi pasaraya pun jauh-jauh, jadi ini hentian bagi penduduk sekitar sini. Walaupun dah lama, pasar ni masih lagi teguh berdiri sesuai dengan perkembangan kawasan sekitarnya. Masa kecil selalu datang dengan ayah tuk beli ikan kat sini. Dari situ la belajar macam mana nak pilih ikan fresh, antara nya kena tengok sirip ikan, pastikan colour nya masih merah..

Kat sini juga, segala benda dari sayur, ikan, ayam, kedai makan, kedai pakaian sampaikan kedai kasut pun ada kat sini. Kunjungan pada minggu lepas menunjukkan semua kedai disini berpenghuni dan masih lagi meneruskan operasi. Kalau dulu, memang ramai orang, tapi sekarang ni, kurang sikit, since banyak pasaraya yang muncul seperti Tesco, Econsave yang menawarkan harga yang lebih murah. Tapi kat sini ada ayam yang baru sembelih, kira memang segar la..

Sekarang family aku pun dah jarang datang sini, selalu parent aku lebih prefer pergi Tesco, sebab harga pun murah dan tempat yang selesa.

Sebelum pulang selepas membeli ikan, sempat juga snap gambar sekitar pasar taman ria ni..














Semoga berjumpa lagi pada post akan datang.. 

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment